Rai rai
Moderatorer: EvileyeS, haavarl
Der tar du nok feil. En tifo oppfyller kravene til "verkshøyde", og er således et selvstendig verk.gammelerik skrev:Fotografen maa regnes aa ha copyright paa et situasjonsbilde. En TIFO er ingenting annet enn en situasjon. En TIFO er ett offentlig verk som kan risikeres aa trykkes sendes i de fleste media.
planleggingsnazi
http://youtube.com/watch?v=-k6zBI18hY4gammelerik skrev:Flisespikkeri. Ingen som ville ha reagert om Brutal Kuk hadde brukt et bilde av en TIFO. Hvorfor gjoere det naar DDE?
denne videoen er grunn nok for meg iallefall.
Hoho! Det der undra jeg også på. Forøvrig skriver han der gammelerik på en måte som får det til å krible i balla. Selvsagt har kisen rett.bolgebah skrev:Håhå, dette vil jeg gjerne være med på, om jeg får. haavarl, det burde være din avgjørelse.
Det "beste" er at de har sladda VG-logoene på Ullevaal og skrevet "adidas" over i stedet. Herrejesus. Hvor infernalsk dypt kan man synke?
Nå er du homo.haavarl skrev:Der tar du nok feil. En tifo oppfyller kravene til "verkshøyde", og er således et selvstendig verk.gammelerik skrev:Fotografen maa regnes aa ha copyright paa et situasjonsbilde. En TIFO er ingenting annet enn en situasjon. En TIFO er ett offentlig verk som kan risikeres aa trykkes sendes i de fleste media.
-
- Tifo Trondheim
Akkurat. Det er tid folk skylder paa naar de ikke kommer paa dugnad eller tenker ut fullgode forslag til nye arrangement, men krangle kan man godt sette av timesvis paa hver eneste dag. Typisk Kjernementalitet. En av grunnene for at Tifo Trondheim ville staa som ega gruppe var nettop for aa skille ut Kjernementaliteten...Pablo skrev:Kanskje vi heller bør bruke tida vi har til rådighet på å komme oss forbi fugly-plast-oh-stadiet enn å slå oss vrang hver gang noen bruker det ene pene bildet som finnes av oss.
Men det er jo typisk Troendersk ogsaa. Alt skal krangles paa dersom man har et lite fnugg av virkelihetstro rett i sine antagelser. Den jevne Troender er en mann som staar paa busshopldeplassen med stoppeklokke for aa kunne kjefte paa buss-sjaafoeren i rushtrafikken.
Men Troendermentaliteten blir man aldri kvitt. Og heldigvis for det.
Hva er det egentlig som er saa galt med DDE forresten? Dem spiller Status Quo aktig boogierock, lager et himla liv og selger i millioner. Ja, greit, dem er stygge og feite og musikken har for lite tempo, men hva faen? Det er ikke verre enn aa snu seg vekk naar man ser de eller skru av radioen naar de spilles...
Det har antakelig noe å gjøre med antall folk som møter på dugnadPablo skrev:Kanskje vi heller bør bruke tida vi har til rådighet på å komme oss forbi fugly-plast-oh-stadiet enn å slå oss vrang hver gang noen bruker det ene pene bildet som finnes av oss.
Møt opp onsdag og torsdag da?
Edit: Forøvrig er dette en lite viktig sak for meg. De som var mest indignert får fremføre sine argumenter.
planleggingsnazi
Jada, jeg vet at det har alt å gjøre med hvor mange som møter opp osv, men jeg gidder ikke å diskutere hvorvidt jeg går på nok dugnader. Poenget mitt var at jeg synes det er malplassert bruk av energi å rettsforfølge alle som publiserer bilder av stripesene på Ullevaal, når vi heller kan prøve å klekke ut en plan for hvordan vi skal få gjennomført flere store og fete arrangementer. Men kanskje det er tryggest å la være, slik at ikke TTs juridiske avdeling blir overarbeida og utbrent.
Enig.Pablo skrev: Poenget mitt var at jeg synes det er malplassert bruk av energi å rettsforfølge alle som publiserer bilder av stripesene på Ullevaal, når vi heller kan prøve å klekke ut en plan for hvordan vi skal få gjennomført flere store og fete arrangementer. Men kanskje det er tryggest å la være, slik at ikke TTs juridiske avdeling blir overarbeida og utbrent.
Mye viktigere å bruke de ressursene vi har på bedre tribuneliv!
Hvis man skal henge seg opp i alt man ikke liker i forhold til rosenborg har man nok å gjøre. Sier ikke at man skal godta hva som helst, men i dette tilfellet har ingen noe å tjene på å lage en sak om dette.
men det snør tett et visst sted før jeg kjøper den plata av dde!