Jeg mener det er naivt å tro at omsetning av harde stoffer vil gå ned om cannabis legaliseres.Janie Jones skrev:Haavarl: Kva tykjer du er best? Eit forhaldsvist mellomstort miljø av folk som rusar seg på cannabis, eller eit lite miljø som byrjar med cannabis og går vidare med tyngre stoffer?
Jeg har da, temmelig voldsomt, blitt forsøkt pådyttet kokain i det vakre, frie, liberale Nederland. Bakfolka ønsker å tjene penger - noen folk vil alltid kunne bli overtalt til å prøve. Misbrukere vil alltid ha behov for å finansiere forbruket. "Langeren på gata" vil fremdeles selge også hasj, selv med hasjbar på hvert gatehjørne.
Men for å svare på spørsmålet ditt: Det sier seg selv at det er bedre at 30 % av befolkningen røyker hasj og ingen personer bruker tyngre stoffer ... enn om 6 % gjør det, og 3 % bruker tyngre stoffer. Jeg tror bare ikke at det kun er DISSE alternativene.
Kunne jeg valgt ville jeg gjerne gått inn for 0 alkohol, 0 tyngre stoffer, og fri hasj.(1) Men det valget eksisterer ikke.
(1) naturligvis helst 0 hasj også, trangsynt fanatiker som jeg er