Noen tanker om turer for Kjernen sør!

For de i sør

Moderatorer: EvileyeS, haavarl, rokdog, smogli, Albrigtsen

smogli
Tursjef Sør
Innlegg: 77
Registrert: tor 28 jun, 2007 09:55

Legg inn av smogli » fre 22 mai, 2009 20:58

Allerede i gang med å sjekke ut! :)

Brukeravatar
amundsf
Innlegg: 131
Registrert: søn 07 aug, 2005 22:09

Legg inn av amundsf » man 25 mai, 2009 14:02

Hei!

Jeg har tenkt litt de siste dagene. Om turarrangering fra sør. Da primært Kjernen "vs." TT. Som det fremgår av første post i denne tråden delte jeg noen av disse tankene med Smogli for ei uke eller to siden. Men da ganske upresist.

Tenkte å begynne med å først si at vi i Kjernens ledergruppe har diskutert dette litt løst. Det er ikke konkludert med noe, men det kan vel oppsumeres slik: Vi er åpne for løsninger.

Velger å ta dette i åpent forum i stedet for direkte med Smogli da jeg anser dette som noe TT (Sør) bør ta stilling til.

Dette er fordelene jeg ser ved å ta påmelding på kjernen.com:
  • Kjernen.com er langt mer besøkt enn tt05.no. Man burde vel altså egentlig helst ha nyhetssaker der uansett.
  • Organisasjonen Kjernen er langt mer kjent enn TT. Kan føles "tryggere" for folk å melde seg på ("føles mer seriøst/sikkert").
  • Vi har pussa opp bestillingsløsningen vår en del i vinter. Eksempel: Deltaker mottar automatisk mail som bekrefter påmeldingen. I tillegg eksisterer en enkel funksjon for å sende mail til alle påmeldte hvor man eksempelvis kan flette inn beløpet turdeltakeren skal betale (hensyntar antall o.l.). Man kan enkelt kun sende mail til de som har/ikke har betalt. Det jobbes med ny hjemmeside og denne vil gjøre dette enda bedre. Hovedpoenget med dette punktet: Bedre/raskere informasjon, på en enklere måte, ut til deltakerene.
  • For personen som skal administrere dette vil det bli langt mindre jobb. Man slipper å svare alle som skal melde seg på tur, det er enkelt å sette opp lister, god oversikt over antall påmeldte til enhver tid, ser hvem som ikke har betalt osv.
  • Hvis bestillingen tas via kjernen.com kan vi i Kjernensledergruppe gå i diskusjon om all økonomi skal gå via Kjernen (en mulighet ved påmelding på kjernen.com, ikke påtvunget ved påmelding på kjernen.com). Altså at vi betaler regningene, og at vi da får innbetalingene til vår konto. På denne måten slipper en privatperson å sitte med risikoen og deltakerene slipper å lure på hvorfor de skal betale til et privat kontonummer (eller eksisterer det en egen TT turkonto?). Ved en slik løsning kan jeg også ta meg av å registrere alle innbetalingene => TT folk slipper denne jobben.
    Hvis vi skal ta på oss det økonomiske ansvaret krever nok det at påmelding skjer via kjernen.com, blir for mye rot hvis vi skal gjøre dette med påmelding utenom vårt system.
  • Folk som ikke gjør opp for seg ifm. billettkjøp o.l. kan lukes ut da vi har oversikt over dette.
  • Om det er ønskelig kan vi sikkert på tursidene skrive at TT står for jobben med turer fra sør.
  • Uavhengig av hvilken påmeldingsrutine man velger er vi også villige til å diskutere f.eks. "underskuddsgaranti". La oss si at bussen tar 45 personer. Man må ha 35 for å gå i null. Da kan vi eksempelvis si at melder 25 personer seg på tur så kjører vi. Skulle påmeldingen da stoppe mellom 25 og 35 tar vi tapet. OBS! Dette må diskuteres og avgjøres kamp for kamp, men vi er ikke avvisende.
  • På denne måten kan man tydligere si det BLIR tur. Men det krever selvsagt et visst antall påmeldte (akkuratt som for turer fra Trondheim).
Det sier seg vel litt selv at hvis vi (Kjernen) har styringa på finansene for turene så er det også enklere å gå inn med "subsidier". Men vi er ikke avvisende til dette selvom om påmelding ikke skjer via kjernen.com.

Og for all del: Flest på tur er ikke alltid målet. På den andre siden kan et aktivt turmiljø også skape grovbunn for flere på dugnad o.l. Hvis man gjør ting rett.

Hva sier dere?

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » man 25 mai, 2009 14:23

Da Evileyes var mest aktiv hadde vi et eget opplegg på Kjernen.coms sider. Egne bortetursider fra sør, med link inn fra Kjernens bortetursider.

TTs bortetursider under k.com var satt opp med eget påmeldingsskjema. Slik så/ser den ut:
http://kjernen.com/art/3576
Linket til forsiden på f.eks. denne måten:
http://kjernen.com/art/3749/

En i TT (= meg) oppdaterte TT-bortetursiden under k.com fra kamp til kamp, fungerte fint.

Evileyes samarbeidet med daværende tursjef. Sjekk detaljene med ham.

Vi hadde egen turkonto på det tidspunktet.
planleggingsnazi

Brukeravatar
amundsf
Innlegg: 131
Registrert: søn 07 aug, 2005 22:09

Legg inn av amundsf » man 25 mai, 2009 15:04

Dette er svært langt på vei noe av det samme som jeg tenker :) Bare vi siden den gang har fått på plass litt flere felter og diverse.

Ettersom dette har vært benyttet tidligere (jeg huska det rett og slett ikke før jeg fikk se sidene på nytt nå), skulle det vel ikke være noe problem for å gjøre dette på nytt?

Eneste spørsmålet er vel da i så fall:
Skal vi forsøke oss på at innbetaling skjer til Kjernen og at vi da også betaler regningene? Eller skal dette stå i navnet til TT? Om ønskelig kan vi sikkert inngå avtale om at eventuelt overskudd går til ekstraordinære overføringer til TT.

HVIS det skulle være ønskelig at Kjernen tar økonomien tar vi nærmere detaljer/diskusjon med TTs turansvarlig, ikke i åpent forum.


Vi er ellers flere som kan ta seg av administreringen på kjernen.com. Du hjelper sikkert til haavarl? Jeg kan gjøre det. Og Smogli kan jeg også skaffe tilgang til påmeldingslistene.

Brukeravatar
amundsf
Innlegg: 131
Registrert: søn 07 aug, 2005 22:09

Legg inn av amundsf » søn 31 mai, 2009 23:34

Fått sjekka noe for lsk hjemme Smogli? Stor buss har jeg vel liten tro på, men kunne vært artig å prøvd på en 8-seter eller minibuss.

Jeg tenker å droppe TIL-kampen (med AAFK borte, godset hjemme og borte samt engen borte må noe vike), men lsk-kampen kunne jeg godt tenkt meg å reise opp på!

smogli
Tursjef Sør
Innlegg: 77
Registrert: tor 28 jun, 2007 09:55

Legg inn av smogli » man 01 jun, 2009 20:07

Stor buss blir nok uansett uaktuelt, sjekket ut hos alle utleiere og det var priser hinsides alt..

Men 9seter fikser jeg, forumtrollet Kolsås sitter dypt inne i Europcar og holder av dette med kort avbestillingsfrist. Jeg kan veldig gjerne kjøre, men er også veldig glad i overnatting. Ringer han i morgen for pris. Han kutter det som kuttes kan, men det er begrenset hvor billig han kan gjøre det for helgeleie, som de tjener mest penger på. En fastpris med eventuell støtte fra Kjernen, eller en fastpris hvor overskudd går til en eller annen reisekasse, er veldig greit for meg i alle fall.

Forslag 1:
Lørdag m/overnatting. Ser de har flersengsrom på Jarlen pensjonat til nede i 280,- pr skalle. Hjem rett etter kamp.

Forslag 2:
Dagstur.

Brukeravatar
amundsf
Innlegg: 131
Registrert: søn 07 aug, 2005 22:09

Legg inn av amundsf » man 01 jun, 2009 22:51

1. Tror vel egentlig sannsynligheten for å få til tur er størst ved dagstur. Ettersom dette er en søndagskamp. Overnatting egner seg liksom beste for lørdagskamper. Kan eventuelt kanskje være med på å dele på kjøringa om det er ønskelig.

2. Godeste Kolsås har jo på Kjernenforumet blitt oppfordra til å ta turen oppover ;) Han har ikke mulighet for å bli med? For i så fall kunne man jo eventuelt også prøvd seg på en minibuss. Er vel ikke store muligheten for å få til det, men tenkte bare å avklare om det overhodet kan være en mulighet.

3. Send meg priser pr. PM så kan jeg diskutere eventuell støtte med Kjernenstyret. Jo lavere pris, jo flere påmeldte...

4. Skal vi ta denne turen som den første med påmelding på kjernen.com? Så får vi testa ut systemet litt før eventuelle større turer.

EDIT: Ellers er vel min mening at setet forran er såpas trangt at for langtur til Trondheim holder det egentlig med 8 deltakere. Kun min mening riktignok ;)

martibs
Innlegg: 675
Registrert: tor 01 nov, 2007 13:28

Legg inn av martibs » man 01 jun, 2009 23:15

amundsf skrev:EDIT: Ellers er vel min mening at setet forran er såpas trangt at for langtur til Trondheim holder det egentlig med 8 deltakere. Kun min mening riktignok ;)
Det går 3 av martibs og Guinness på det setet forran, så det er ikke noe problem (bortsett fra dersom vi blir stoppet i kontrol, dog).

Brukeravatar
amundsf
Innlegg: 131
Registrert: søn 07 aug, 2005 22:09

Legg inn av amundsf » man 01 jun, 2009 23:19

Æsj, jeg vil ha plassen aleine :lol:

Brukeravatar
Guinness
Site Admin
Innlegg: 810
Registrert: tir 24 okt, 2006 21:52
Sted: Kalbakken

Legg inn av Guinness » tir 02 jun, 2009 07:23

martibs skrev: Det går 3 av martibs og Guinness på det setet forran, så det er ikke noe problem (bortsett fra dersom vi blir stoppet i kontrol, dog).
:D

Noe godt kommer det ut av å være spinkel.

Og, det er litt tidlig å rope shotgun Amund. :)

Albrigtsen
Innlegg: 583
Registrert: tir 26 jul, 2005 23:18
Sted: Jessheim

Legg inn av Albrigtsen » tir 02 jun, 2009 15:39

Blir med jeg og
-Mighty midgets-

Svar