Moderatorer: EvileyeS, haavarl
Javisst, det er jeg helt enig i. Hadde man klart å forby alkohol, og fått cannabis istedenfor, ville man sluppet mange problemer. Men dessverre vil det være slik at cannabis vil komme i tillegg til alkohol, ikke istedenfor, slik at den totale bruken av rusmidler øker. Og de samfunnsmessige skadene henger nøye sammen med totalforbruket.gammelerik skrev: Av de rusmidlene som blir brukt idag er cannabis det mest ufarlige av alle.
Er dette ein sjølvfølge? Eg kan forså at ein er imot bruk, då det er ulovleg, men eg ser ikkje samanhengen med å vere imot legalisering.haavarl skrev:Som avholdsmann er jeg naturligvis imot både legalisering og bruk.
Men det kommer allerede i tillegg til alkoholen, haavarl. Men nå kjøper folk hasjen sin på gata. De yngste gjerne av folk de ikke kan stole på. De har ingen garanti for at stoffet er rent.haavarl skrev: Javisst, det er jeg helt enig i. Hadde man klart å forby alkohol, og fått cannabis istedenfor, ville man sluppet mange problemer. Men dessverre vil det være slik at cannabis vil komme i tillegg til alkohol, ikke istedenfor, slik at den totale bruken av rusmidler øker. Og de samfunnsmessige skadene henger nøye sammen med totalforbruket.